Bestel mijn boek ‘Mentale & fysieke euforie’ in de webshop: €35,99 + gratis E-book. Klik hier.

Algemene voorwaarden

ARTIKEL 1. DEFINITIES

1.1. Deuforia: de eenmanszaak Deuforia, gevestigd te Gemert en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 92511015.

1.2. Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met Deuforia een overeenkomst is aangegaan.

1.3. Onder ‘algemene voorwaarden’ wordt verstaan: het geheel als bepalingen zoals die in dit document zijn opgenomen.

1.4. Diensten: alle diensten die Deuforia voor de klant gaat uitvoeren. Hieronder worden onder andere verstaan maar niet uitsluitend: het als gezondheidspsycholoog en hormoontrainer ondersteunen en begeleiden van particulieren en ondernemers bij hun mentale en fysieke welzijn om in balans te komen door coaching op het gebied van mind & body connection, stressmanagement en voeding- en suppletieadvies door middel van 1:1 coaching, online trainingen en cursussen, online masterclasses, groepssessies en losse 1:1 sparsessies.

1.5. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Deuforia en de klant op basis waarvan Deuforia de diensten zal gaan uitvoeren.

1.6. Informatie: alle gegevens die de klant aan Deuforia aanlevert.

1.7. Schriftelijk: per brief, e-mail en digitale berichtgeving zoals WhatsApp.

1.8. Vertrouwelijke informatie: alle financiële-, zakelijke- en persoonsgegevens die door de klant en/of Deuforia worden verstrekt, ingevoerd, opgeslagen en verwerkt.

1.9. Website: www.deuforiamindset.nl

 

ARTIKEL 2. TOEPASSELIJKHEID VAN DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Deuforia gedane aanbiedingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten, verrichte diensten, andere verrichte handelingen en facturen tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

2.2. Door een akkoord via de e-mail, het online accepteren van een offerte en/of een bestelling via de website te plaatsen, en expliciet akkoord te geven, verklaart de klant dat hij/zij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden en akkoord gaat met de inhoud hiervan.

2.3. Als er verschillen zijn tussen bepalingen uit deze algemene voorwaarden en bepalingen in een getekende overeenkomst, gaan de bepalingen uit de overeenkomst boven de bepalingen in deze algemene voorwaarden.

2.4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op handelingen en/of werkzaamheden die door derden worden uitgevoerd die door Deuforia zijn ingehuurd voor het uitvoeren van werkzaamheden binnen deze overeenkomst.

2.5. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden en/of inkoopvoorwaarden van de klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen. Andere voorwaarden zijn dus niet van toepassing op de gesloten overeenkomst.

2.6. Deuforia mag de algemene voorwaarden altijd wijzigen, ook voor bestaande overeenkomsten.

 

2.7. Als Deuforia de algemene voorwaarden wijzigt, zal Deuforia de klant hiervan zowel per e-mail als ook via een eventueel online account van de klant op de hoogte stellen.

2.8. In geval van een wijziging van de algemene voorwaarden mag de klant de overeenkomst ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden geldig worden, of tot maximaal 7 dagen na het in werking treden van de nieuwe algemene voorwaarden.

2.9. Deuforia en de klant zullen in overleg een nieuwe bepaling opstellen om de ongeldig verklaarde bepaling te vervangen. Hierbij moet het doel en de strekking van de ongeldig verklaarde bepaling in het achterhoofd worden gehouden.

 

ARTIKEL 3. AANBOD

3.1. Als een aanbod van Deuforia een beperkte geldigheidsduur heeft, wordt dit duidelijk in het aanbod aangegeven. Als er geen termijn is aangegeven, is het aanbod geldig tot 14 dagen na de datum waarop het aanbod is uitgebracht. Als de klant het aanbod niet binnen die 14 dagen accepteert, vervalt het aanbod.

3.2. Zolang de klant het aanbod niet binnen de genoemde termijn heeft geaccepteerd, mag Deuforia het aanbod en de bijbehorende tarieven intrekken of wijzigen.

3.3. Deuforia geeft in het aanbod aan welke dienst, traject of programma wordt aangeboden en het bijbehorende tarief. Eventuele reiskosten á €0,21 ex btw p/km en/of verzendkosten worden tevens vermeld.

3.4. Als blijkt dat de klant bij de aanvraag onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft doorgegeven, mag Deuforia de tarieven en aanvullende voorwaarden aanpassen.

3.5. Het aanbod en/of speciale actie geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten.

3.6. Het aanbod bevat een volledige omschrijving van de aangeboden diensten, de beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken.

3.7. Deuforia mag een aanbetaling ter waarde van de eerste termijn van het overeengekomen tarief aan de klant in rekening brengen. De uitvoering van de diensten, zoals het laten plaatsvinden van een kick-off, zullen pas starten nadat de betaling is voldaan. Het restantbedrag wordt in het vooraf overeengekomen aantal termijnen aan de klant in rekening gebracht.

3.8. Alles wat buiten het aanbod aan de klant wordt geleverd, wordt als meerwerk gezien en als zodanig in rekening gebracht.

3.9. Deuforia kan niet aan het aanbod worden gehouden als de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, en kennelijke vergissing, verschrijving of typefout bevat.

 

ARTIKEL 4. OVEREENKOMST, MEERWERK, ONTBINDEN, ANNULEREN EN WIJZIGEN

4.1. De overeenkomst komt tot stand vanaf het moment dat de klant het akkoord op het aanbod via de e-mail aan Deuforia stuurt of een bestelling plaatst via de website. Wijzigingen in gesloten overeenkomsten kunnen alleen schriftelijk worden gedaan en zijn pas geldig wanneer deze door Deuforia en de klant zijn geaccepteerd.

4.2. Na het sluiten van de overeenkomst zal Deuforia binnen de afgesproken termijn starten met het leveren van haar diensten. Als de klant het aanbod elektronisch heeft geaccepteerd, bevestigt Deuforia de acceptatie van het aanbod. Zolang Deuforia de acceptatie niet heeft bevestigd, mag de klant de overeenkomst kosteloos ontbinden.

4.3. Deuforia mag bepaalde werkzaamheden uit laten voeren door derden of zich laten ondersteunen zonder dat de klant daarvan vooraf op de hoogte gesteld moet te worden.

4.4. Als Deuforia door onvoorziene omstandigheden, die op het moment van het opstellen van het aanbod nog niet bekend waren, meer werk moet uitvoeren dan is overeengekomen in het aanbod, mag Deuforia de daaruit voortkomende meerkosten als meerwerk aan de klant in rekening te brengen.

4.5. Een losse sparsessie kan tot 24 uur voor aanvang van de sessie kosteloos worden verplaatst. Bij verplaatsing binnen 24 uur, het voor de tweede keer verplaatsen van dezelfde sessie, het binnen 24 uur voor aanvang annuleren van de sessie of niet-tijdig aanwezig zijn wordt de volledige sessie alsnog in rekening gebracht, of wanneer deze al is voldaan wordt deze niet geresituteerd. In geval van een traject komt de sessie te vervallen.

4.6. Een particuliere klant kan een overeenkomst die betrekking heeft op een dienst of de aankoop van een product binnen  14 dagen zonder opgaaf van redenen ontbinden zolang de werkzaamheden nog niet van start zijn gegaan. Deuforia mag vragen naar de reden van herroeping, maar mag de klant niet verplichten tot het geven van de redenen van ontbinding. Na de melding dat de klant het product terug wenst te sturen, heeft de klant nogmaals 14 dagen de tijd het product daadwerkelijk te retourneren. De klant ontvangt binnen 14 dagen dan de aankoopkosten retour.

4.7. De in artikel 4.6 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de overeenkomst is gesloten en/of de dag nadat de producten door de klant zijn ontvangen. Indien de klant gebruik maakt van het herroepingsrecht, meldt de klant dit schriftelijk binnen de termijn aan Deuforia. Tijdens de bedenktijd zal de klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking daarvan. De klant mag het product slechts bekijken en gebruiken zoals zij dit in een winkel zou kunnen doen.

4.8. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de klant. De kosten voor retourzending komen voor rekening van de klant. Onvoldoende gefrankeerde of ongefrankeerde zendingen worden niet door Deuforia geaccepteerd. In geval van een retourzending waarbij de producten beschadigd zijn, zal de beschadiging aan de klant in rekening worden gebracht en zal dit worden verrekend bij het restitueren van het reeds betaalde bedrag.

 

4.9. Deuforia verstuurt de producten met pakketpost van PostNL. Deuforia is niet aansprakelijk voor verlies of een verkeerde bezorging van het product indien de klant een onjuist bezorgadres heeft opgegeven. Indien het pakket nogmaals verstuurd moet worden, komen de extra verzendkosten voor rekening van de klant.

4.10. Wanneer het traject of een overeenkomst tussentijds wordt beëindigd, blijft de klant altijd verplicht de reeds geleverde diensten naar rato te voldoen.

4.11. Indien een zakelijke klant over gaat tot annulering van de overeenkomst voor aanvang van de diensten is de klant gehouden tot het betalen van een vergoeding voor de gereserveerde tijd:

  • annulering tot 30 dagen voor aanvang: 30% van het overeengekomen bedrag;
  • annulering binnen 30 dagen voor aanvang: 50% van het overeengekomen bedrag;
  • annulering binnen 14 dagen voor aanvang: 65% van het overeengekomen bedrag;
  • annulering binnen 7 dagen voor aanvang: 75% van het overeengekomen bedrag.

4.12. Ingeval van gedeeltelijke deelname of tussentijdse beëindiging door een zakelijke klant, vanwege andere redenen dan overmacht of nalatigheid van Deuforia, behoudt Deuforia het recht op het volledige overeengekomen tarief voor de betreffende overeengekomen diensten. De betalingsverplichting voor de klant komt niet te vervallen en indien er al betalingen hebben plaatsgevonden, vindt er geen restitutie plaats.

4.13. Het door de klant geaccepteerde aanbod, eventueel gesloten overeenkomst en deze algemene voorwaarden vormen samen de volledige weergave van de rechten en verplichtingen van beide partijen en vervangen alle eerdere schriftelijke en mondelinge afspraken.

4.14. Indien zich wijzigingen voordoen met betrekking tot de omstandigheden waarop Deuforia zich heeft gebaseerd bij het uitbrengen van het aanbod, dan is Deuforia bevoegd deze wijzigingen te wijzigen in de uitvoering van de overeenkomst dan wel de prijzen aan te passen.

 

ARTIKEL 5. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST, LEVERTIJD PRODUCTEN

5.1. Iedere overeenkomst tussen Deuforia en de klant is een inspanningsverplichting waarbij Deuforia de verplichtingen naar beste vermogen en inzicht zal uitvoeren, met de nodige zorgvuldigheid en vakmanschap. Deuforia kan echter niet verantwoordelijk worden gehouden als het resultaat niet aan de verwachtingen van de klant voldoet.

5.2. Deuforia zorgt ervoor dat (vertrouwelijke) informatie die de klant aan Deuforia levert zodanig wordt beveiligd dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.

5.3. Deuforia is bevoegd om voor promotionele doeleinden, voor bijvoorbeeld referenties, de gegevens van de klant op de website en/of social media kanalen te publiceren.

5.4. De klant is verplicht om alle informatie die nodig zijn voor de uitvoering van de werkzaamheden, zoals persoons- en bedrijfsgegevens en informatie over of met betrekking tot de uit te voeren werkzaamheden en relevante informatie waar Deuforia om verzoekt, tijdig aan Deuforia beschikbaar te stellen. In ieder geval dient het intakeformulier uiterlijk 7 dagen voor aanvang van de eerste sessie aan Deuforia te worden toegestuurd. De klant is verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van deze gegevens, ook als ze van derden afkomstig zijn.  

5.5. Als de klant de gegevens uit artikel 5.4 niet of niet-tijdig aan Deuforia beschikbaar stelt en de uitvoering van de werkzaamheden daardoor vertraging oploopt, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant. Daarnaast mag Deuforia eenzijdig besluiten om de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot het moment dat de gegevens door Deuforia zijn ontvangen.

5.6. Als door toedoen van Deuforia de uitvoering van de diensten vertraging oploopt door ziekte of vanwege andere onvoorziene (persoonlijke) omstandigheden, zal Deuforia dit zo snel mogelijk schriftelijk, aan de klant meedelen.

5.7. In geval van een traject en/of programma met een vooraf bepaalde duur, is de klant zelf verantwoordelijk voor het tijdig inplannen van afspraken en/of coachingsessies. Niet tijdig ingeplande afspraken en/of sessies en eventuele ingestuurde opdrachten komen te vervallen na afloop van de duur van de overeenkomst. Tevens kan door de klant geen aanspraak meer gemaakt worden op niet of nog niet genoten onderdelen van de opdracht in welke vorm dan ook.

5.8. In uitzondering op artikel 5.7. kan, tenzij anders overeengekomen, het traject enkel in overleg 2 weken worden verlengd indien de klant ziek of met vakantie is (geweest).

5.9. De door Deuforia leveringstermijn verschilt per product. De levertijd begint na totstandkoming van de overeenkomst en na ontvangst van alle benodigde gegevens van de klant. Deuforia zal de bestellingen binnen 2-3 werkdagen naar de klant verzenden, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen en afhankelijk van de voorraad. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of wanneer een bestelling niet/slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de klant hiervan bericht maar uiterlijk binnen 30 dagen na het plaatsen van de bestelling. De klant mag op dat moment besluiten tot ontbinding van de overeenkomst en heeft dan recht op teruggave van het betaalde bedrag.

5.10. Als de levertermijn met meer dan 30 dagen wordt overschreden, kan de klant de overeenkomst m.b.t. de producten alleen ontbinden als Deuforia na een gedetailleerde schriftelijke ingebrekestelling niet binnen een redelijke termijn de levering alsnog uitvoert en de verplichtingen niet nakomt.

 

5.11. De klant is verplicht datgene te doen wat nodig is om een tijdige levering door Deuforia mogelijk te maken. Hieronder wordt onder andere verstaan het leveren van de gegevens en/of materialen zoals genoemd in
artikel 5.4.

5.12. Aan de leveringsplicht van Deuforia zal, zonder tegenbewijs, zijn voldaan zodra de door Deuforia geleverde diensten en/of producten een keer aan de klant zijn aangeboden.

5.13. Indien de levering door PostNL onverhoopt vertraging oploopt, hanteert Deuforia een wachttermijn van 10 dagen. Binnen dit termijn zal Deuforia onderzoek doen naar de levering bij PostNL en de klant zo snel mogelijk op de hoogte brengen van updates in de betreffende situatie.

5.14. Leveringen worden niet uitgevoerd in het weekend en op officieel erkende feestdagen zoals nieuwjaarsdag, Pasen, Pinksteren, Hemelvaartsdag, goede vrijdag, Koningsdag en Kerst. Indien Deuforia wegens vakantie of andere omstandigheden niet kan leveren, wordt dit tijdig via de website aan de klant medegedeeld.

5.15. De geleverde producten mogen niet worden gebruikt voor commerciële doeleinden en/of wederverkoop.

 

ARTIKEL 6. RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VOOR DE KLANT

6.1. De klant moet zich houden aan de bepalingen zoals deze zijn opgenomen in deze algemene voorwaarden.

6.2. De klant is verplicht om wijzigingen in de gegevens zoals genoemd in artikel 5.4. zo spoedig mogelijk aan Deuforia te melden.

6.3. De klant is verplicht om klachten over de door Deuforia geleverde diensten binnen 7 dagen na een coachingsessie maar uiterlijk binnen 30 dagen na afronding van het traject, aan Deuforia te melden. Deuforia streeft ernaar binnen 5 werkdagen op de klacht te reageren.

6.4. De klant is verplicht Deuforia een redelijk termijn te geven om de klacht en/of het geconstateerde gebrek te herstellen. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.

6.5. Eén jaar na levering van de producten en/of diensten vrijwaart de klant Deuforia van alle juridische claims naar aanleiding van die geleverde diensten en/of producten.

6.6. De klant moet zelf reservekopieën maken van alle materialen en/of gegevens die Deuforia nodig heeft voor de uitvoering van de werkzaamheden. Bij verlies van deze materialen en/of gegevens is Deuforia niet aansprakelijk voor de schade die daaruit voortkomt.

6.7. Als Deuforia inloggegevens met de klant deelt, dan is de klant verantwoordelijk voor deze gegevens. Deuforia is niet aansprakelijk voor misbruik en/of verlies van de inloggegevens en mag ervan uitgaan dat de klant degene is die inlogt door middel van de met de klant gedeelde inloggegevens.

6.8. Er bestaat geen herroepingsrecht, als de klant een zakelijke opdrachtgever is.

 

6.9. Het is daarnaast niet mogelijk aangeschafte digitale producten, waaronder een een online dienst zoals een cursus, masterclass, training of e-book, te retourneren. Door bestelling en betaling van de digitale producten krijgt klant direct de volledige toegang tot de aankoop. De klant stemt er tijdens het bestelproces uitdrukkelijk mee in dat hij/zij hierdoor afstand doet van het recht gebruik te maken van bedenktijd en het recht de overeenkomst te herroepen.

6.10. De klant kan in de online community van Deuforia berichten plaatsen. De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor de inhoud van de berichten die worden geplaatst. Berichten mogen geen reclame, ongevraagde acquisitie, spam, discriminerende, pornografische, beledigende of bedreigende inhoud bevatten of op andere manier wijze de wet overtreden en andere deelnemers schaden. Deuforia mag deze informatie altijd zonder opgaaf van redenen verwijderen en, indien nodig, de klant direct uit de Facebookgroep verwijderen.

 

ARTIKEL 7. BIJZONDERE BEPALINGEN COACHINGSTRAJECT EN ONLINE LEEROMGEVING

7.1. Zodra de klant het aanbod van Deuforia heeft geaccepteerd, ontstaat er een betalingsverplichting voor de klant.

7.2. De kennis die door de klant wordt opgedaan, mag niet worden gekopieerd en mag alleen voor eigen doeleinden gebruikt worden.

7.3. In aanvulling op artikel 7.2 is het de klant niet toegestaan, ongeacht (volledige) deelname of niet, om binnen 12 maanden na afronding van het traject en/of het programma een soortgelijk traject/programma al dan niet met referentie naar of volgens de methode van Deuforia aan te bieden of te doen geven. Als Deuforia waarneemt dat de klant de content geheel of gedeeltelijk heeft gekopieerd, is het aan de klant om aan te tonen dat dit niet het geval is, en is artikel 9 van toepassing.

7.4. De klant erkent dat eventueel resultaat niet direct zicht- en meetbaar zal zijn en dat eventuele resultaten afhankelijk zijn van de inzet van de klant zelf en de manier waarop de klant de opdrachten uitvoert en resultaten binnen het bedrijf implementeert. Deuforia geeft geen enkele garanties voor het behalen van een bepaald resultaat door de klant.

7.5. Inloggegevens met betrekking tot de online sessies mogen niet met derden worden gedeeld. Indien Deuforia waarneemt dat door toedoen van de klant derden toegang hebben tot de online leeromgeving en/of afgeschermde content van Deuforia, is Deuforia gerechtigd de toegang voor de klant, zonder voorafgaande waarschuwing, te ontzeggen.

7.6. Deuforia mag het aanbod en de bijbehorende content binnen een traject/programma uitbreiden, beperken of aanpassen in verband met kwalitatieve verbeteringen zodra Deuforia dit nodig acht.

7.7. De klant is gerechtigd screenshots te maken van de online sessies en/of masterclasses en via social media te delen mits dit gebeurt met vermelding naar het Instagramaccount van Deuforia en in beperkte mate.

7.8. Deuforia mag de klant verwijderen uit een van de groepssessies indien de klant door het gedrag het programma verstoort en in de toekomst van verdere deelname uitsluiten. Restitutie van betaalde gelden of opheffing van de betalingsverplichting is niet van toepassing.

7.9. Deelname van de klant aan een online groepsactiviteit kan niet worden verplaatst of ingehaald in geval van afwezigheid. Deuforia maakt een planning voor de groepsactiviteiten en stelt de klant daarvan tijdig op de hoogte. Indien mogelijk kan Deuforia de content en/of opname van een groepssessie delen met de klant. Het niet (kunnen) deelnemen leidt niet tot restitutie van betaalde gelden of opschorting van een betalingsverplichting.

7.10. Indien Deuforia door overmacht (genoemd in artikel 12) genoodzaakt is om een online groepsactiviteit, welke onderdeel is van een training, te verplaatsen, behoudt de klant het recht op aanwezigheid voor activiteit voor de nader te bepalen datum.

7.11. Het is de klant niet toegestaan beeld- en geluidsopnames te maken van sessies binnen een groepssessie, tenzij vooraf toestemming is verleend.

7.12. Deuforia mag, wanneer de klant in termijnen betaalt en de termijnbetaling(en) niet-tijdig heeft gedaan, het recht op deelname aan het traject/het pgrogramma en toegang tot de online sessies blokkeren (opschorten) tot er een betaling heeft plaatsgevonden. Indien de toegang tot een online leeromgeving is ontzegt, zal de klant weer toegang krijgen zodra de betaling(en) zijn voldaan.

7.13. Indien Deuforia is verhinderd voor een overeengekomen sessie binnen het traject en/of het programma, zal in overleg met de klant de sessie worden verplaatst.

7.14. De klant wordt in de gelegenheid gesteld vragen te stellen via WhatsApp, Deuforia zal op werkdagen (ma-vr) deze vragen binnen 24 uur, e-mails binnen 48 uur, met uitzondering van de vakanties van Deuforia, het weekend en feestdagen, beantwoorden. Vakanties van Deuforia worden tijdig aan de klant gemeld. Tijdens de gemelde vakantie is Deuforia niet bereikbaar.

7.15. Restitutie van de door de klant aangeschafte ticket(s) voor een van de online masterclasses, en/of online evenementen van Deuforia is niet mogelijk. De klant ontvangt een replay van de online masterclass en kan deze 7 dagen lang terugkijken.

7.16. Indien Deuforia door onvoldoende aanmeldingen, verhindering van Deuforia of ingehuurde derden en/of overmacht (zoals genoemd in artikel 12) genoodzaakt is om de online masterclass te verplaatsen, behoudt de klant het recht op aanwezigheid voor de dienst voor de nader te bepalen datum.

7.17. Als de klant de sfeer binnen de masterclass verstoort door zijn/haar gedrag, dan mag Deuforia de klant de toegang ontzeggen en toekomstige deelname weigeren. Dit heeft geen enkele invloed op door de klant betaalde gelden of betalingsverplichtingen van de klant.

 

ARTIKEL 8. BETALING

8.1. Zodra het aanbod door de klant is geaccepteerd, is ook de verplichting ontstaan tot betaling van het overeengekomen tarief.

8.2. Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na de factuurdatum betaald te zijn, behalve als er andere afspraken zijn gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is.

8.3. De eerste termijnbetaling dient te zijn voldaan voor aanvang van de kick-off sessie.  

8.4. Deuforia biedt de klant de mogelijkheid om in vooraf overeengekomen termijnen te betalen. Indien de termijn betaling(en) niet-tijdig worden voldaan, is Deuforia bevoegd de werkzaamheden uit te stellen tot een volgende betaling is gedaan.

8.5. Indien niet-tijdige betaling drie keer is voorgekomen, kan Deuforia besluiten de opdracht eenzijdig te beëindigen en/of de mogelijkheid tot termijnbetalingen op te heffen en is het resterende bedrag direct en in zijn totaliteit opeisbaar door Deuforia.

8.6. Als de klant niet-tijdig aan de betalingsverplichting voldoet, is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een verdere ingebrekestelling nodig is.

8.7. Bij een niet tijdige betaling is de klant, naast het verschuldigde bedrag vermeerderd met de wettelijke (handels)rente, verplicht tot een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten welke ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van €150,- excl. BTW bedragen. In geval van een particuliere klant worden de wettelijke BIK tarieven in rekening gebracht.

8.8. In geval van liquidatie, faillissement, beslag, surseance van betaling of overlijden aan de zijde van de klant zijn de vorderingen van Deuforia onmiddellijk opeisbaar.

8.9. In aanvulling op artikel 8.8 heeft Deuforia het recht de uitvoering van de werkzaamheden of het nog niet uitgevoerde gedeelte daarvan, zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade voor de klant die hierdoor mocht ontstaan.

8.10. De klant kan bezwaren tegen de door Deuforia verzonden facturen uiterlijk binnen vijf dagen na factuurdatum schriftelijk aan Deuforia kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal Deuforia een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.

 

ARTIKEL 9. INTELLECTUEEL EIGENDOM

9.1. Alle intellectuele eigendomsrechten op alle geleverde diensten, producten, documentatie en/of materialen berusten bij Deuforia tenzij anders is overeengekomen. Het is de klant in geen enkel geval toegestaan de geleverde diensten, producten, documentatie en/of materialen, te veelvoudigen, doorverkopen, openbaar te maken en/of aan derden ter beschikking te stellen, behalve als schriftelijk anders is overeengekomen.

9.2. De intellectuele eigendomsrechten op door Deuforia ontwikkelde voortbrengselen van de menselijke geest, zijn en blijven exclusief eigendom van Deuforia tenzij de rechten worden afgekocht of anders is overeengekomen.

9.3. Deuforia is niet verantwoordelijk voor de informatie en/of content die via de klant met Deuforia wordt gedeeld of ter beschikking is gesteld. Indien de door de klant aangeleverde informatie en/of content op een manier inbreuk maakt op rechten van derden en/of in strijd is met de geldende wet- en regelgeving, zal de klant Deuforia vrijwaren van enige aanspraken op schadevergoeding die derden eisen als gevolg van dit handelen van de klant.

9.4. Iedere handeling die in strijd is met dit artikel wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht waarbij Deuforia recht heeft op een vergoeding ter hoogte van minimaal tweemaal de door Deuforia gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik zonder het recht op enige schadevergoeding te verliezen.

 

ARTIKEL 10. DUUR OVEREENKOMST EN BEËINDIGING

10.1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, behalve als uit het aanbod anders voortvloeit of als partijen uitdrukkelijk en schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt.

10.2. De klant kan de overeenkomst niet tussentijds opzeggen, behalve als dit expliciet is toegestaan.

10.3. Beide partijen mogen de overeenkomst alleen ontbinden als de andere partij na een deugdelijke schriftelijke ingebrekestelling niet aan de verplichtingen voldoet. In ieder geval moet er een redelijke termijn zijn gesteld om de tekortkoming te herstellen.

10.4. In uitzondering op artikel 10.3. kan Deuforia de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving direct geheel of gedeeltelijk beëindigen als zich een dringende reden voordoet waaronder in ieder geval wordt begrepen dat:

  • surseance van betaling aan de klant is verleend;
  • het faillissement van de klant is uitgesproken;
  • het vermoeden bestaat dat de klant niet aan de betalingsverplichting kan (blijven) voldoen en/of terugkerende betalingsproblemen;
  • de klant handelt in strijd met de openbare orde, goede zeden en/of wet- en regelgeving;
  • de klant inbreuk maakt op rechten van derden;
  • de klant handelt in strijd met een verplichting die voortkomt uit de overeenkomst;
  • de klant niet reageert op correspondentie per e-mail, telefoon en/of schriftelijk al dan niet per aangetekend schrijven en redelijke richtlijnen en/of aanwijzingen van Deuforia negeert;
  • er voor Deuforia aanwijzingen en/of (nieuwe) feiten en omstandigheden zijn dat Deuforia zich niet (meer) naar beste kunnen kan inzetten, bijvoorbeeld vanwege een vertrouwensbreuk met de klant, om de werkzaamheden uit te voeren.

10.5. Deuforia zal, indien de overeenkomst wordt beëindigd vanwege een situatie uit artikel 10.4 het resterende bedrag voor de werkzaamheden aan de klant retourneren maar nooit verplicht zijn om een schadevergoeding aan de klant te betalen.

10.6. Als Deuforia op het moment van de beëindiging zoals genoemd in dit artikel al betalingen met betrekking tot de werkzaamheden heeft ontvangen, zullen deze betalingen niet met terugwerkende kracht worden terugbetaald. Daarnaast blijven bedragen die Deuforia vóór de ontbinding aan de klant heeft gefactureerd nog steeds verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.

 

ARTIKEL 11. AANSPRAKELIJKHEID

11.1. De klant is en blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren of toepassen van kennis, handelingen en/of adviezen die door Deuforia tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden worden gegeven. Daarnaast erkent de klant dat eventueel resultaat niet direct zicht- en meetbaar zal zijn en dat eventuele resultaten afhankelijk zijn van de inzet van de klant.

11.2. Indien Deuforia toch, ondanks artikel 11.1, toch aansprakelijk wordt gesteld, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal tweemaal van het overeengekomen tarief voor de betreffende werkzaamheden. Als er sprake is van een duurovereenkomst, is de aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van de directe schade tot maximaal het bedrag van de door de klant laatst betaalde factuur.

11.3. De klant heeft pas recht op een schadevergoeding als de klant Deuforia heeft gewezen op de toerekenbare tekortkoming en/of onrechtmatige gedraging tegenover de klant door middel van een ingebrekestelling. In de ingebrekestelling dient de klant Deuforia een redelijk termijn te geven om de tekortkoming te herstellen en/of alsnog na te komen. Alleen wanneer Deuforia niet heeft voldaan aan herstel en/of nakoming, heeft de klant mogelijk recht op een schadevergoeding. Als de nakoming en/of het herstel blijvend onmogelijk is, geld het vereiste van een ingebrekstelling niet.

11.4. In aanvulling op artikel 11.2 is Deuforia alleen aansprakelijk voor directe schade zoals de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, eventuele redelijke kosten die de klant moet maken om de schade te laten herstellen en redelijke kosten die gemaakt dienen te worden ter voorkoming of beperking van de schade voor zover de klant kan aantonen dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.

11.5. Deuforia is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan de kant van Deuforia of wanneer Deuforia is uitgegaan van door of namens de klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.

 

 

11.6. Deuforia is in ieder geval nooit aansprakelijk voor indirecte of gevolgschade zoals gemiste besparingen, misgelopen winst, kosten voor juridische bijstand, verlies van klanten, herstelkosten, schade door bedrijfsstagnatie en voor schade ontstaan door verlies van de gegevens uit artikel 5.4 bij het uitvoeren van de werkzaamheden.

11.7. De klant vrijwaart Deuforia tegen alle aanspraken van derden, kosten daarbij inbegrepen, die op welke manier dan ook samenhangen met werkzaamheden die Deuforia in het kader van de overeenkomst heeft verricht.

11.8. Er is door de klant geen enkel recht of verplichting te ontleden aan het traject en/of het programma en ieder handelen van de klant is voor eigen rekening en risico. Deuforia aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de wijze waarop de klant de gedoceerde wijze en methode van Deuforia in de praktijk tot uitvoering brengt.

11.9. De inhoud van de sessies, voedings- en/of suppletieadvies zijn niet bedoeld ter vervanging van medisch advies van een arts, medisch specialist of diëtiste. Het volgen van het traject en eventuele beslissingen die genomen worden naar aanleiding van de sessies en/of het traject, is voor eigen verantwoordelijkheid van de klant. Deuforia aanvaard geen aansprakelijkheid in welke vorm dan ook. De adviezen bevatten uitsluitend algemene handvatten voor een bewustere leefstijl. Daarnaast heeft Deuforia het recht om de sessies te staken totdat er contact is geweest met een (huis)arts, medisch specialist, psycholoog of psychiater als Deuforia dit nodig acht.

11.10. Deuforia is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor eventuele gezondheidsklachten en het wel of niet nemen van geadviseerde voeding en/of suppletie. Eventuele kosten die gemaakt moeten worden voor voeding en/of suppletie komen volledig voor rekening van de klant.

 

ARTIKEL 12. ONDERBREKING VAN DE WERKZAAMHEDEN EN OVERMACHT

12.1. Deuforia is niet gehouden aan de verplichting tot het uitvoeren van de werkzaamheden als de nakoming ervan onmogelijk is geworden door overmacht. Onder overmacht wordt een situatie verstaan waarin partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen zoals ziekte, een pandemie, ongevallen, brand, bedrijfsstoringen en overheidsmaatregelen.

12.2. Indien zich een situatie zoals genoemd in artikel 12.1 voordoet, of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de werkzaamheden tijdelijk niet uitgevoerd kunnen worden, worden de verplichtingen opgeschort zolang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Partijen zoeken in een dergelijke situatie samen naar een oplossing. Indien de overmacht meer dan 90 dagen heeft geduurd, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst schriftelijk te ontbinden. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar.

 

12.3. Deuforia is bij het uitvoeren van de werkzaamheden in sommige gevallen afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden waar Deuforia geen invloed op kan uitoefenen. Deuforia kan daarom niet aansprakelijk gesteld worden voor schade in geval van een situatie waarbij de schade te wijten is aan een derde partij waarmee Deuforia een overeenkomst is aangegaan.

12.4. In geval van een zakelijke overeenkomst zijn partijen gehouden de werkzaamheden te verplaatsen en blijft de betalingsverplichting in stand.

 

ARTIKEL 13. OVERIGE BEPALINGEN EN TOEPASSELIJK RECHT

13.1. Als de klant in de opdracht bepalingen en/of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in, deze voorwaarden, dan zijn deze bepalingen en/of voorwaarden alleen bindend als Deuforia deze bepalingen en/of voorwaarden uitdrukkelijk schriftelijk heeft geaccepteerd.

13.2. Deuforia spant zich in om passende technische en organisatorische maatregelen te treffen om de (persoons-)gegevens te beveiligen tegen verlies en/of tegen enige vorm van onrechtmatig gebruik door derden. Zie hiervoor ook de privacyverklaring.

13.3. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij met betrekking tot de overeenkomst en de werkzaamheden hebben verkregen. Informatie is vertrouwelijk als dit door de andere partij wordt aangegeven of als dat blijkt uit redelijkheid en billijkheid.

13.4. Indien Deuforia in het voordeel van de klant afwijkt van de algemene voorwaarden, kan de klant daar geen rechten aan ontlenen.

13.5. Rechten en plichten die ontstaan uit de overeenkomst kunnen alleen van de klant op een andere partij worden overgedragen als Deuforia daar schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.

13.6. Op alle overeenkomsten en deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.

13.7. Partijen zullen eventuele conflicten eerst samen proberen op te lossen voordat zij een beroep zullen doen op de rechter.

13.8. Alle conflicten zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin Deuforia is gevestigd, behalve als een wettelijke verplichting anders bepaalt.

 

versie: januari 2024